Strategische ICT-partner BIVV
Michel Schrijvers & Karin Genoe

Strategische ICT-partner BIVV

Testimonial

BIVV, of het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, is bekend van de Bob-campagnes en is al dertig jaar lang actief op het vlak van verkeersveiligheid. Om klaar te zijn voor de toekomst, doet BIVV beroep op de IT-services van First uit Mechelen & Dilsen-Stokkem. De organisatie met 125 medewerkers heeft nood aan een performante ICT-ondersteuning en een strategische gesprekspartner voor toekomstige data-ontwikkelingen.

Van totale operationele ondersteuning…

“First heeft eerst Lync -nu Skype for business- geïmplementeerd omdat we op zoek waren naar een moderne telefonie-oplossing aangepast aan onze behoeften,” zegt Karin Genoe, CEO BIVV. “Daarnaast hebben we ook Anywhere 365 geïnstalleerd aan onze receptie, wat visueel aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk is. We zijn ook overgestapt op Office 365 met onze 125 medewerkers, die vlot van overal kunnen werken. Met ‘back-up-as-a-service’ synchroniseren we alle data continu met een extern datacenter gelegen in het Brusselse. Met First verzekeren we ons van bedrijfscontinuïteit en een partner die kritisch meedenkt met welke data wij het verschil kunnen blijven maken. First verdient alle vertrouwen om voor ons alle ‘managed services’ te verzorgen zowel qua systeembeheer als ondersteuning van de toepassingen.”

... tot strategisch klankbord

“Doordat First onze business goed kent, kunnen zij mee nadenken over de digitale succesfactoren voor onze organisatie. First is een waardevolle partner die kritisch meedenkt met welke data wij het verschil gaan maken. De digitalisering gaat van innovatiemogelijkheden met internet-­of-things zoals connected cars tot overheidsorganisaties die nieuwe data open stellen. Deze nieuwe databronnen kunnen wij combineren tot betere inzichten ten voordele van verkeersveiligheid. We hebben aan First een excellente gesprekspartner. First adviseert ons met wie we best in zee gaan zodat we via hun netwerk in contact komen met innovatieve startups die ons vooruithelpen. Met First realiseren we een technologische inhaalbeweging. Ze kwamen er als beste uit qua prijs en kwaliteit”, zegt Karin Genoe, CEO BIVV.

Menselijke match

“First zorgt steeds voor een vlotte implementatie en staat ook stand-by. De helpdesk staat ons op afstand heel efficiënt te woord, maar de medewerkers komen soms ook ter plaatse. Dit wordt in onze organisatie erg geapprecieerd. Op alle niveaus is er een goede match tussen de twee partners. First werkt naar resultaten en slaagt er ook in een menselijke match te creëren.”

Altijd bereikbaar

“We kunnen niet alleen contact nemen met de mensen die de dagdagelijkse service behartigen, maar ook met de CEO. Dat is een geruststelling.”.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels