Kleding is emotie
Kenny Van Riel &
Steve Asselberghs
Van Moer nv

Kleding is emotie

Van Moer nv

Kort na WOI opende Van Moer een kledingwinkeltje in Mechelen. De onderneming groeide, week uit naar Hulshout en kwam sinds 1968 in handen van verschillende Amerikaanse bedrijven. Tot oktober 2018. Via een management buy-out keert Van Moer terug naar zijn roots. “Als Belgisch-Nederlands bedrijf spitsen we ons opnieuw toe op werkkledij op maat van de klant”, zeggen managing director Kenny Van Riel en sales manager Steve Asselberghs.

Van de lokale bakker tot zware industrieën, hospitality en de zorgsector. “Als uw personeel kleding nodig heeft voor zijn werk, kunnen wij dat maken. Op maat”, verzekert Steve. “We starten van een wit blad, toetsen de wensen en noden van onze klanten af en voegen daar onze technische kennis aan toe. Het resultaat is een ideale mix tussen de corporate identity, comfort én veiligheid.”

“De rode draad is industriële wasbaarheid. Onze kleding kan tegen hogere temperaturen gewassen én gedroogd worden. Verder hechten we bijzonder veel aandacht aan onze kwaliteitscontrole. In verschillende stappen van het productieproces vinden er meerdere controles plaats om zo tot de beste kwaliteit te komen.”

Nummer 1

Hulshout is het kloppende hart van de onderneming. Met 10.000 m2 aan magazijnen doet de locatie onder meer dienst als centrale hub voor de distributie. Er worden ook nieuwe artikelen voor verschillende sectoren ontwikkeld. Kenny: “Het kenniscentrum op het vlak van healthcare opereert vanuit onze vestiging in Haarlem. In de Nederlandse markt zijn we zelfs nummer 1 met onze ziekenhuiskledij. Daar beleveren we bijvoorbeeld het verplegend personeel van de Nederlandse defensie. Al staan we in heel West-Europa sterk, met voornamelijk de Benelux, Duitsland en Frankrijk als grootste afzetmarkt.”

Grens opzoeken

De grootste evolutie die het bijna eeuwenoude bedrijf opmerkt? Dat werkkledij steeds vaker een aantrekkelijke outfit met aanzien moet zijn. “Vroeger paste iedereen in een blauwe broek en blauwe vest. Nu gaat er steeds meer belang uit – en terecht – naar het welzijn van de medewerkers en ook werkkledij draagt daar fel toe bij. Kleding is en blijft emotie. Dat resulteert in mooiere pasvormen, ook voor vrouwen”, weet Steve.

Bovendien doet die evolutie Van Moer een extra weg inslaan. “We zijn volop een nieuwe collectie aan het ontwikkelen, gericht op het outdoor-segment. Met hedendaagse, attractieve werkkledij zoeken we de grens op met vrijetijdskleding zonder in te boeten aan bescherming en de industriële wasbaarheid. Vandaag zijn er immers te weinig goede alternatieve beschikbaar en daar willen wij een belangrijke rol in gaan spelen. Tegen volgende winter lopen de eerste medewerkers ermee rond”, besluit Kenny.

Van Moer nv

Vaartstraat 70
2235 Hulshout

T. 015 25 86 20

info@vanmoer.be
www.vanmoer.be

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels