Zorgeloos <br>vermogen
Jan Schouteden,
Jef Van den Brande
& Luc Haentjens
DSG Belgium

Zorgeloos
vermogen

DSG Belgium

Al sinds 1996 helpt DSG Belgium kmo’s, grote industriële ondernemingen, zorginstellingen en overheidsorganisaties aan groot vermogen. Zowel in binnen- als buitenland. Als expert in midden- en hoogspanningsinstallaties, netkoppelingen, kabelwerken en transformatoren biedt DSG een uitgewerkte totaalservice en een interventieteam dat 24/24 klaarstaat.

DSG heeft alle expertise in huis om projecten van begin tot einde te realiseren. Aan de hand van een behoefteanalyse worden de noden van de opdrachtgever in kaart gebracht, waarna een team van ingenieurs aan de ontwerpfase begint. In tussentijd neemt DSG alle formaliteiten over van zijn opdrachtgever: van overleg met de netwerkbeheerders tot het bemachtigen van de nodige certificaten. Ook na de ingebruikname van de hoogspanningsinstallatie kunnen klanten zorgeloos vertrouwen op DSG. Met een 24/24 interventieservice zorgt het bedrijf dat zijn klanten dag én nacht geholpen worden.

De ultieme onderhoudsservice

Met een investering van 200.000 euro tilt DSG zijn onderhoudsservice naar een hoger niveau. “We zijn in de laatste fase van een softwareproject dat uniek is in onze sector”, vertelt zaakvoerder Jef Van den Brande. “Met deze digitale tool zullen we al onze installaties nauwgezet in kaart brengen en in realtime volgen. Zo kunnen we onze klanten op de hoogte brengen van potentiele problemen, nog voor die zich manifesteren in een defect.” De software zal niet alleen fungeren als een realtime overzicht voor spanningsinstallaties, maar geeft klanten ook toegang tot alle bijhorende documentatie. “Een spanningsinstallatie is voor veel klanten vlug vergeten na de ingebruikname, dus wanneer er iets misloopt is het soms snel zoeken achter het nodige papierwerk voor de verzekering. Met onze nieuwe software is dit verleden tijd”, vertelt Jef. Klanten krijgen via een platform immers toegang tot alle certificaten zodat ze verzekeringstechnisch altijd in orde zijn. “Onze 24/24 interventieservice is altijd onze grootste troef geweest”, gaat Jef verder. “Waar de concurrentie hun klanten in de kou laat staan, ontzorgen wij onze klanten van kop tot teen. Deze software is een krachtig verlengstuk van onze onderhoudsservice en zal het vertrouwen van onze klanten alleen maar versterken.”

Prefabstations

Naast de digitalisering onderneemt DSG ook andere innovatieve stappen. “We zien dat er steeds meer vraag is naar prefab middenspanningsstations. Daarom hebben we sinds kort een eigen productiehal waar we die cabines assembleren. Dit zorgt dat de ingebruikname op locatie sneller en efficiënter verloopt”, zegt Jef. “Zo hebben we een snelle en flexibele oplossing voor handen, zowel voor onze installateurs als onze klanten.”

DSG Belgium

Vluchtenburgstraat 11
2630 Aartselaar

T. 03 827 34 22
info@dsg-belgium.com
www.dsg-belgium.com

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels