Digitale communicatie versterkt bedrijfsimago
Maarten Serneels
& Gunther Ghysels
Artcore Society - Get Driven

Digitale communicatie versterkt bedrijfsimago

Testimonial - Artcore Society - Get Driven

Een jong dienstverlenend bedrijf wil graag het maximale halen uit diverse communicatietools. Om die reden ging Get Driven in zee met Artcore Society voor de ontwikkeling van een game/tutorial die niet alleen gericht is op de opleiding van medewerkers, maar ook bijdraagt aan de naamsbekendheid.

Zowel voor professionele als privédoeleinden kunt u bij Get Driven - met hoofdkantoor in Kortrijk - een eigen chauffeur inhuren tegen haarscherpe prijzen. Get Driven selecteert zorgvuldig chauffeurs die voorbeeldig rijgedrag vertonen en klasse uitstralen. Op korte tijd groeide Get Driven uit van een pionier tot marktleider in zijn nichemarkt. Het stelt meer dan 500 chauffeurs tewerk in België en maakt binnenkort de overstap naar de buurlanden.

Artcore Society, opgericht in 2010 als digitale studio, deelt zijn ideeën met klanten over de mogelijkheden van digitale communicatie. Vanuit expertise op diverse domeinen worden digitale projecten ontwikkeld met de nieuwste technologische snufjes voor onder meer websites, apps, track & trace-systemen, grafics, posters, bill­boards enzovoorts. Artcore Society, met een 20-tal medewerkers, streeft naar langetermijnrelaties en denkt steeds na over wat een bedrijf nodig heeft om toekomstbestendig te zijn.

Focus op kwaliteit

“Eind 2015 startte ik Get Driven heel kleinschalig op in bijberoep,” vertelt CEO Gunther Ghysels. “In de beginfase reed ik zelf rond met de wagens van klanten, vooral dan in de regio van Kortrijk. 

Nadien zijn we gestart met studenten als chauffeurs. Een zakelijke doelgroep op hoog niveau, gekoppeld aan studenten was evenwel geen evidente match. Vandaar dat wij heel sterk de nadruk leggen op kwaliteit, strenge selectie, een goed voorkomen en veel aandacht voor opleiding en opvolging.

Ook op het vlak van communicatie en digitalisatie schakelde Get Driven een versnelling hoger. In maart 2019 ging een app live voor zowel smartphone als desktop. Sindsdien wordt er gestaag voortgebouwd aan performante software om een perfecte match tussen klant en chauffeur te garanderen. “Naar aanleiding van hun lancering in Duitsland werden wij gecontacteerd door Get Driven om mee na te denken over een digitaal concept om chauffeurs op te leiden. Tot dan toe organiseerde Get Driven roadshows in diverse steden in België maar gezien de schaalgrootte was dat opleidingsmodel niet haalbaar in Duitsland,” vertelt Maarten Serneels, partner bij Artcore Society. 

Concreet ontwikkelde Artcore Society een game/tutorial - beschikbaar voor een app - rond rijgedrag en rijvaardigheden. In een kort filmpje moeten de deelnemers een aantal verkeerssituaties op een virtuele weg inschatten. Op basis hiervan volgt een beoordeling om toegelaten te worden als chauffeur bij Get Driven.

Opportuniteiten

Hoewel de game nog volop ontwikkeld wordt, is Gunther Ghysels alvast zeer opgezet met de toekomstige opportuniteiten. “De kwaliteit van onze chauffeurs zal flink stijgen. Wanneer we nieuwe markten willen aanboren zal het ons helpen op het vlak van naambekendheid en credibiliteit. De kans is dan ook zeer groot dat er nog een vervolg komt op het eerste samenwerkingsproject.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels