Krachten-<br>bundeling op ‘t Zuid
Tony Decavele
& Koen Van Cauwelaert
Zumi - Asona

Krachten-
bundeling op ‘t Zuid

Testimonial - Zumi - Asona

Er was eens een zoektocht naar partners en een beurs in Parijs. Het begin van een goed verhaal, het verhaal van DOKWEST29: een krachtenbundeling van acht partners in de schaduw van het Museum Aan de Stroom. Daar vond Asona Belgium haar uitvalsbasis en de zeven andere bedrijven een pop-upshowroom om regionaal klanten te ontvangen. “DOKWEST29 zal ook regelmatig events hosten om architecten, designers, bouwinvesteerders … samen te brengen”, klinkt het bij Tony Decavele en Koen Van Cauwelaert.

Wanneer Koen Van Cauwelaert, COO van Asona Belgium, een pand op ’t Zuid op het oog heeft, gaat hij op zoek naar samenwerkingen om de showroom vorm te geven. Zijn bedrijf is gespecialiseerd in akoestiek met geluidsabsorberende bekleding voor wanden en plafonds. Vanuit dat oogpunt zag hij een opportuniteit. “Alles draait rond beleving. Alleen is een pand met beklede wanden en plafonds niet voldoende om mee uit te pakken. Zo is de idee ontstaan om de handen in elkaar te slaan met enkele partners die niet in Antwerpen gevestigd zijn, maar er wel baat bij hebben om er een pop-upshowroom te hebben en zo hun regionale klanten in een aantrekkelijk kader te ontvangen”, aldus Koen.

Acht partners vormen DOKWEST29

Een plan dat zijn weerklank tot in de Franse hoofdstad vindt, waar Tony Decavele, managing director van Zumi Light & Acoustics, net een award in de wacht had gesleept en er Triplaco tegen het lijf liep. Dat bedrijf was reeds gewonnen voor het project van Koen en maakte ook Tony warm.

“In Gistel, onze thuisbasis, hebben we een showroom van 250 m2. Maar voor klanten die ver weg wonen, is het niet altijd evident om tot daar te komen. Ik nam in Parijs dus meteen de telefoon vast en belde Koen op dat ik er graag deel van uitmaakte”, vertelt Tony. Zumi is een specialist in high-end verlichtingstoepassingen en akoestiek. Met intelligente toepassingen en designvolle producten maakt het bedrijf oplossingen op maat voor de b2b-markt. Een ideale match dus om mee invulling te geven aan het Antwerpse concept dat DOKWEST29 werd gedoopt. De locatie vormt intussen de hoofdzetel van Asona Belgium en de pop-upshowroom van nog zeven andere partners.

Samen sterk

DOKWEST29 zag het levenslicht in maart 2020. In juli van dat jaar zou er een grote happening plaatsvinden, maar corona stak daar een stokje voor. Intussen werd dat idee opnieuw vanonder het stof gehaald, want naast een pop-upshowroom moet DOKWEST29 ook verbindingen creëren tussen verschillende partijen.

“De grote happening komt er ongetwijfeld nog aan, maar we steken van wal met maandelijkse netwerksessies waarbij iedere partner enkele mensen uitnodigt. Bedoeling is om van hieruit nog meer samenwerkingen te creëren”, besluit het duo.

DOKWEST29
www.dokwest29.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels