TOEWIJDING AAN KWALITEIT EN SERVICE
Steve Van den Broeck ASBL

TOEWIJDING AAN KWALITEIT EN SERVICE

Bedrijfsprofiel - ASBL

Toen Steve Van den Broeck ASBL overnam van Gert Beukeleirs in 2019, genoot het bedrijf al een goede reputatie. Wie ASBL zei, had het in één adem ook over passie, vakkennis en service. Sindsdien heeft Steve de reputatie van ASBL verder versterkt. Daarvoor houdt hij vast aan wat al jarenlang goed werkt en trekt hij voortdurend de kaart van vernieuwing. Het resultaat? Een mooi groeiverhaal in woelige tijden. In dit artikel blikt Steve terug op de afgelopen jaren: de uitdagingen en de successen, en blikt hij ook vooruit.

ASBL werd in 1991 opgericht door Gert Beukeleirs. Gert specialiseerde zich jarenlang in de productie van keukens en maatkasten voor hij zich in 2015 volledig richtte op ramen en deuren. In 2019 draagt Gert zijn onderneming over aan Steve die de naam en de fundamenten van het bedrijf behield maar meteen ook zijn eigen accent legde.

“ASBL was een gevestigde waarde met een goede reputatie. Ik zag dus geen reden om na de overname de naam te veranderen. Ik nam wel meteen een marketingbureau onder de arm voor een volledige rebranding: van huisstijl en website tot het wagenpark, alles kreeg een nieuwe, eigentijdse look. Ook de showroom in Lint werd helemaal vernieuwd.”

Daarnaast breidde Steve het gamma van ramen en deuren uit met terrasoverkappingen en zonweringen. En dat bleek al snel een schot in de roos.

“Onze opening vond plaats op 13 maart 2020, een dag voor het land voor het eerst in lockdown ging. In de maanden die volgenden spendeerden we allemaal meer tijd thuis en buiten. De vraag naar onze Winsol pergola’s, zonneschermen, -luifels en -screens nam sterk toe. Dat resulteerde in een mooie groei tijdens ons eerste jaar.

Ruim aanbod en flexibiliteit sturen groei

Terwijl we de coronacrisis nog maar net verteerd hadden, kondigde een nieuwe crisis zich aan. De energie- en grondstoffencrisis ging gepaard stijgende prijzen en rentes en zorgde voor een veranderende vraag.

“De vraag naar de pergola’s, wat luxeproducten zijn, daalde. Tegelijk zagen we ook een toename van de vraag in het segment van ramen en deuren, want met een investering in buitenschrijnwerk bespaar je op je energiekosten.

Met ons divers gamma aan producten konden we flexibel inspelen op de veranderingen in de markt. Dat verklaart voor een deel de groei die we de afgelopen jaren realiseerden.”

Het DNA van ASBL

De belangrijkste verklaring voor het mooie verhaal dat ASBL schrijft, blijft echter de focus op vakmanschap en service die Steve deelt met zijn hele team.

“Ik heb ASBL overgenomen omdat ik in het bedrijf iets vond wat ik elders in de sector miste. Ik zag dat ASBL iets uniek te bieden had: kwaliteit gekoppeld aan een toewijding aan service.

Die combinatie is het DNA van onze onderneming. Elk van onze medewerkers belichaamt dit en draagt dit mee uit. Dat merk je in de aandacht die we besteden aan onze klanten en projecten voor, tijdens en na de realisatie. We praten, zijn bereikbaar, open en eerlijk, we ondersteunen en we schieten snel in actie als er ergens problemen zijn. Dat is ons DNA én de kern van onze succesformule.”

Stabiliteit voor service

Na enkele jaren van sterke groei wil Steve vandaag in de eerste plaats werken aan de stabiliteit van ASBL. Dat is volgens hem belangrijk om trouw te blijven aan het DNA.

“We openden in 2022 een filiaal in Geel waarmee we onze groei kracht konden bijzetten. Sindsdien zijn er nog kansen geweest om elders hetzelfde te doen. Maar ik geloof dat we met het huidige team, dat fantastisch werk levert, eerst moeten kijken hoe we nog beter werk kunnen leveren en de meest betrouwbare partner kunnen blijven voor onze klan - ten. Want wat ben je op langere termijn met meer omzet en winst als je reputatie je groei niet kan bijbenen.” 

ASBL Lint
Lerenveld 29
2547 Lint - België

ASBL Geel
Winkelom 77/4
2440 Geel - België

T. 03 488 24 79

info@asbl-belgium.be
www.asbl-belgium.be

 

 

 

 

 

 

 

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels