Wie geregeld op de baan is in het Antwerpse, is er ongetwijfeld al langsgereden: de vernieuwde showroom van Interpat. Een nieuwbouw waar een huiselijke sfeer en beleving centraal staan. "Onze producten en service stonden al op punt, nu kunnen we iedereen ook gepast ontvangen."
Het aanbod van Interpat beschrijft zaakvoerder Yves Juchtmans als volgt: “Alles aan een raam, zowel binnen als buiten, behalve het raam zelf.” Dat gaat van horren tot rolluiken en van zonwering tot gordijnen en andere decoratie. “Steeds kwaliteitsvol en op maat. Zowel voor het Havenhuis, als voor een particulier met het kleinste vliegenraam.”
Ogen op de toekomst
Interpat doet het goed binnen de sector en waarborgt haar toekomst met deze investering. “Het vorige pand was versleten en dus was het verhuizen of moderniseren. Door onze goede ligging, bereikbaarheid en naamsbekendheid in de regio, kozen we voor het tweede.”
“Ons klantenbestand groeide bovendien steeds meer en we haalden vaker grote projecten binnen. In deze nieuwbouw kunnen we iedereen op de gepaste manier ontvangen en ons assortiment tonen op de juiste schaal in plaats van op testformaat.”
Huiselijk en Belgisch
Voor Yves was het belangrijk dat de showroom opvalt langs buiten, en binnen als een beleving aanvoelt met een huiselijke en warme sfeer. “Ik heb veel showrooms bezocht, maar dat was allemaal droge industriebouw. Mensen komen hier binnen en worden meteen overspoeld door een wauw-gevoel.”
Interpat werkt uitsluitend met Belgische producenten zoals Verano, Inside Blinds, Louverdrape en Somfy. Die kregen allemaal een eigen segment in de showroom. “Ik vind het belangrijk om Belgische ondernemingen te steunen, de klant profiteert zo ook van kwaliteit en kortere levertermijnen.”
De nieuwe showroom is al open sinds mei dit jaar, maar een officiële opening op uitnodiging volgt in het najaar. “Deze maanden zijn voor ons te druk om het pand in te wijden zoals het hoort. Maar uitstel is geen afstel.”
Interpat