Familiedagen als verkoopsargument
Wim Put
& Karen De Ridder
Walibi Belgium - Van Breda Car Finance

Familiedagen als verkoopsargument

Testimonial - Walibi Belgium - Van Breda Car Finance

Klantenbinding heeft veel te maken met een gevoel opwekken. Met de hulp van Walibi Belgium is dat gevoel steeds positief en zijn de effecten nog maandenlang voelbaar.

“Onze sector is heel competitief, terwijl het bijzonder moeilijk is om te innoveren of met een creatieve insteek uit de band te springen”, vertelt Karen De Ridder, verantwoordelijke commerciële relaties bij Van Breda Car Finance. “Een familiedag in Walibi heeft ons geholpen om ons op de kaart te zetten bij potentiële klanten en de banden te versterken met onze huidige klanten.”

Iets om naar uit te kijken

De sector van de autofinanciering en financiële autoleasing moet voldoen aan strikte wettelijke normen. Dat maakt het moeilijk voor bedrijven in deze markt om uit te pakken met speciale acties. Toen Karen in 2015 begon bij Van Breda, besloot ze het daarom anders aan te pakken. “Klantenbinding is natuurlijk geen nieuw gegeven”, vertelt ze, “maar tot dan gebeurde het voornamelijk gericht op de klant. Nochtans is het een job die vaak eveneens het gezinsleven raakt: verkopers van wagens en garagehouders werken regelmatig ook in het weekend. Daarom besloten we om hun hele gezin erbij te betrekken en een familiedag te organiseren in Walibi.”

De keuze voor Walibi was snel gemaakt. Karen: “Het pretpark is centraal gelegen, de arrangementen zijn helemaal op maat en de kostprijs is eerlijk. Ondertussen hebben we ons evenement er al vier keer georganiseerd en telkens opnieuw worden we zo goed bijgestaan door het salesteam van Wim dat we er steeds naar uitkijken om het opnieuw te doen.”

Vollédig op maat

Wim, dat is Wim Put – Account Manager bij Walibi Belgium. “Onze klanttevredenheid is een zeer grote prioriteit”, vertelt hij. “We zeggen altijd dat we het mooie weer niet kunnen maken, maar dat we voor onze klanten en hún genodigden wel een beetje de zon kunnen laten schijnen. Als je dan ziet dat al die gezinnen hier blij rondlopen, dan voelt dat voor ons als ‘missie geslaagd’. Uiteindelijk geven onze klanten hun budget uit bij ons, dan is het onze plicht om het voor hen ook als winst of een meerwaarde te laten aanvoelen.”

Om de klanttevredenheid hoog te houden, deinst het team van Walibi er niet voor terug om de eigen formules regelmatig onder de loep te nemen. Wim: “Een evenement op maat betekent niet alleen naar de noden en wensen van de klant, maar ook naar hun budget. De winkelkar is bijvoorbeeld voor iedereen duurder geworden, waardoor ook bij ons sommige kosten stijgen. Wij evalueren regelmatig onze interne en externe tarieven en bekijken het totaalpakket dat onze klanten wensen. Vaak kunnen we zo een zeer correcte prijs aanbieden.

Altijd paraat

“Het team van Wim doet echt z’n best om ons zoveel mogelijk te ontzorgen”, zegt Karen. “Als het regent, komt er bijvoorbeeld regelmatig iemand langs om te verzekeren dat iedereen droog en warm zit. Als er ergens in het park iets misloopt met een van onze groepen, dan heb ik eigenlijk altijd het gevoel dat het niet mijn probleem is. Ze houden me op de hoogte, maar lossen het zelf gezwind op. Dat schept een wederzijds vertrouwen. Heerlijk.”

Walibi Belgium
www.walibi.be
Van Breda Car Finance
www.vanbredacarfinance.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels