Meer ondernemen, minder administratie
Ann Callens INDII

Meer ondernemen, minder administratie

Bedrijfsprofiel - INDII

Ondernemers starten een zaak om kansen te grijpen en hun visie te realiseren, niet om te worstelen met personeelsadministratie. Toch slokt die vaak een aanzienlijk deel van hun tijd op. INDII brengt daar verandering in. Deze slimme software digitaliseert en optimaliseert de personeelsadministratie, zodat ondernemers de controle behouden én loonkosten kunnen optimaliseren.

INDII werd opgericht door Serge De Groof, horecaondernemer met heel wat zaken onder zijn bewind. “Hij ondervond aan den lijve de problematiek rond personeelsadministratie en hoeveel tijd én kennis nodig zijn om die optimaal én correct uit te voeren. Daarom ontwikkelde hij een software die dit proces eenvoudiger en efficiënter maakt”, vertelt Ann Callens, Focusmanager bij INDII.

“Geen gedoe meer met berichten via WhatsApp, dimona’s en contracten aanmaken, last-minute aanpassingen, uurroosters uithangen, einde maand input,… INDII automatiseert het hele proces, inclusief integratie van zowel vast als interim/ payroll personeel.”

Tijdsbesparing en loonkostoptimalisatie

Hoe werkt INDII? Via de webapplicatie of de app maak je de medewerker aan (of die doet dat deels zelf) en stel je de planning op. INDII doet al de rest. Simpel toch? Want wanneer de werknemer zich aanmeldt via een unieke inlog, start automatisch de dimona en tijdsregistratie, en wordt het contract à la minute gegenereerd en ondertekend via de app. En de flexicheck verzekert steeds het optimaal statuut.

“Geen opmaak meer van contracten en dimona’s. Komt iemand niet opdagen? Begon die een halfuur te laat of werkte hij langer door? Geen probleem – dimona’s dienen niet meer geannuleerd te worden en worden in real-time aangepast”, legt Ann uit. Bovendien is ook ASA (Alternatief systeem voor Aanwezigheidsregistratie) geïntegreerd, zodat ondernemers voldoen aan de verplichte tijdsregistratie en in aanmerking komen voor RSZ-korting (horeca).
En op het einde van de maand verschijnt een overzichtelijk maandrapport, met gewerkte tijden, pauzes, afwezigheden,… klaar voor het sociaal secretariaat. “Specifiek voor de horeca genereert INDII een gedetailleerd rapport met nachturen, overuren, weekendwerk en feestdagen. En voor interimkrachten verloopt alles soepel via een geïntegreerd systeem dat direct communiceert met interimkantoren”, legt Ann uit.

Gebruiksvriendelijk en intuïtief

INDII is ontworpen met het oog op eenvoud en efficiëntie. De flows wijzen zichzelf uit, kleuren en symbolen maken alles inzichtelijk en de werkgever krijgt notificaties omtrent afwijkingen of wanneer deze mogelijks moet ingrijpen.


“Ondernemers zien in één oogopslag of de planning volledig is, wie wanneer
werkt, onder welk statuut, of er afwijkingen zijn, of de dimona’s gelukt zijn…”, zegt Ann. Maar ook werknemers profiteren: “Via de app krijgen ze real-time inzicht in hun beschikbaarheden, planning, gewerkte uren, contracten, verlofstatus…”

Bovendien faciliteert INDII de teamcommunicatie. “Beschikbaarheden kunnen eenvoudig worden doorgegeven, extra shiften kunnen snel ingevuld worden en last-minute vervangingen verlopen via automatische meldingen. Zo vermijd je eindeloos WhatsApp-gescroll of vele telefoontjes. En als ondernemer bepaal je wie toegang krijgt tot wat.”

En het mooiste? Omdat INDII volledig digitaal en mobiel toegankelijk is, kunnen ondernemers hun zaak zelfs vanop het strand tijdens een welverdiende vakantie blijven runnen. Alles is in real-time beschikbaar, zodat ze met een gerust hart kunnen genieten én toch alles onder controle houden.

Breed inzetbaar

INDII werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de horeca, een sector met complexe loonadministratie. Maar ondertussen is de software in vele sectoren in gebruik. “Voor elke ondernemer die maximaal de diverse statuten wil inzetten, biedt INDII een meerwaarde”, zegt Ann.

Werken met één of meerdere locaties, vast of variabel, met afdelingen: INDII is volledig inzetbaar. “Denk aan cateraars die van locatie naar locatie trekken. Met de ‘Geo Fencing’ kan er steeds correct worden ingelogd.” En met een Franstalige versie in de maak, breidt INDII binnenkort zijn diensten uit over heel België.
Persoonlijke dienstverlening

 

Om de inzetbaarheid van INDII vlot en correct te laten verlopen, staat INDII erop om ondernemers persoonlijk wegwijs te maken met behulp van een demo en opleiding ter plaatse. Het support team is ook beschikbaar voor ondersteuning tijdens en buiten de kantooruren.


“Hebben wetswijzigingen impact op INDII, dan nemen we proactief contact op met onze klanten. Ook wanneer de site van de overheid plat ligt omwille van onderhoudswerken, bieden we een oplossing. En klanten die nóg een stapje verder willen gaan, bieden we extra ondersteuningsopties aan. Want onze missie is simpel: ondernemers gemoedsrust geven, zodat zij zich opnieuw kunnen focussen op hun echte passie – ondernemen”, besluit Ann.

INDII

Lage Kaart 83
2930 Brasschaat
M. 0476 17 38 33

info@indii.be
www.indii.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels