Branding én performance
Kenneth Deckers, William Dias Morais Yellowwood Marketing

Branding én performance

Bedrijfsprofiel - Yellowwood Marketing

Een digitale marketingpartner die je bedrijf door en door kent? Trek eens aan de mouwen van Kenneth Deckers en William Dias Morais, de ondernemers achter Yellowwood Marketing. Met een allround aanbod staan ze al bijna zes jaar sterk in de Kempense marketingscène.

“William en ik kennen elkaar van op de schoolbanken”, steekt Kenneth van wal. “We studeerden samen marketing en liepen stage in Zuid-Afrika. In 2019 waagden we de sprong naar een eigen zaak.” Dat William zich graag over het grafische buigt, is ideaal voor Kenneth, die net een krak in copy is. Het marketingbureau ontsproot in een hoekje van een toonzaal, al was een eigen kantoor snel van de orde.

Van alle markten thuis

Het team van twee wordt ondersteund door een netwerk van freelancers en stagiairs. Één daarvan nemen ze binnenkort vast in dienst. “Zo heeft iedereen een eigen expertise”, vertelt Kenneth. “Webdesign,
webdevelopment, copywriting, performance marketing, sociale media, advertenties, branding – noem maar op. Hebben we het niet zelf in huis, dan vinden William en ik de geschikte partner zodat jij je als klant nergens zorgen om moet maken.” Naast marketing is Yellowwood ook actief als sponsor van lokale zaken en organisaties die voor de oprichters belangrijk zijn. “Bijvoorbeeld Herentals Fietst & Feest, maar ook het Olivia Fund dat onderzoek naar kinderkanker ondersteunt.”

Externe partner om de hoek

De combinatie tussen grafisch design en performance is eerder uitzonderlijk in bedrijven van dezelfde grootte als Yellowwood. Het maakt van hen een uniek twee-in-éénpakket. Grotere agencies die hetzelfde bieden, hebben daarentegen een andere doelgroep. “We spitsen ons toe op kmo’s in de Kempen die we ook echt leren kennen. Zo zorgen we voor de diepgang die nodig is om resultaten te behalen. Met een grondige kennis van de markt en het bedrijf kan je pas echt iets waardevols op poten zetten. We kijken wat je doelstellingen zijn en hoe we daar cijfers aan kunnen koppelen om je succes meetbaar te maken.”

Lean and mean

Yellowwood zegt geen nee tegen gezonde groei, maar wil bewust klein blijven. De doelgroep blijft de familiale kmo. Waar het team wel grote stappen in wil zetten, is AI. Kenneth: “Zo kunnen we onze interne processen een versnelling hoger schakelen en onze klanten de beste aanpak bieden op het vlak van vindbaarheid in AI-zoekopdrachten. We merken een gezonde nieuwsgierigheid bij onze klanten. Niemand wil de boot missen en ondergesneeuwd raken in het AI-landschap.”

Yellowwood Marketing
Atealaan 4E
2200 Herentals
M. 0469 21 90 13


info@yellowwood.be
www.yellowwood.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels