Culinaire verrassingen op wielen
The street food company

Culinaire verrassingen op wielen

Blickop - The street food company

Niets zo heerlijk als op een bedrijfsevent, een productvoorstelling of een ander feest te kunnen kiezen tussen verschillende soorten smaakvolle ‘street food’. Het concept van Street Food Company scoort intussen al tien jaar ijzersterk. Naast twaalf foodbikes en een tiental standen, kochten zaakvoerders Hendrik en Laurent Ardenois nu hun eerste foodtruck aan. “We zullen in de toekomst nog in dergelijke foodtrucks investeren, zodat we nog meer mogelijkheden creëren om onze hospitality-formules heel kwalitatief te blijven invullen.”

Laurent en Hendrik Ardenois kregen de liefde voor lekker eten aan moeders keukentafel mee. Tien jaar geleden beslisten ze om hun toenmalige jobs (Hendrik werkte in de sales- en marketingwereld, Laurent was tandtechnicus) in te ruilen voor hun eigen streetfoodbedrijf.

Creaties met een hoek af

“We genieten er nog altijd enorm van om groepen mensen (van 30 tot 3000 personen) te laten proeven van succulente streetfood”, vertelt Hendrik. “Het is een bewuste keuze geweest om ons cateringaanbod volledig daarop te focussen. Van verjaardags- tot huwelijksfeesten, van bedrijfs-
evenementen tot andere fijne gelegenheden: we willen telkens opnieuw verrassen met premium street food, zowel in hapjes, hoofdgerechten als desserts. Verwacht daarbij niet het klassieke aanbod, we vinden het net fijn om te kiezen voor originele maaltijden met een hoek af. Neem nu onze Pasta Di Mama: je vindt er niet de klassieke bolognaisesaus, maar drie andere lekkere sauzen én sowieso ook een vegetarische variant. Dat doen we trouwens bij elk van onze streetfoodconcepten.”

Jaarlijks schudt het team rond chef Daphne twee à drie nieuwe foodconcepten uit de mouw, die na uitvoerige tests hun weg vinden naar één van de foodbikes of -standen. “We laten ons daarbij graag inspireren door trends uit de wereldkeuken. De Aziatische culinaire wereld biedt op dat vlak heel veel potentieel. We waken erover om dergelijke gerechten af te stemmen op de Belgische eetcultuur, zodat we er een breed publiek mee kunnen bekoren. Dit jaar lanceerden we onder meer ‘What a pita’ (een driehoekige versie van de bekende klassieker uit het Midden-Oosten) en ‘Bao Buns’ (zacht gestoomd broodje met traag gegaard buikspek of veggie chunks). Uiteraard moet elk recept zich lenen om vlot te kunnen worden bereid in onze rollende keukens.”

Synergie met producenten

De ondernemende broers zetten het tinnen jubileum van hun bedrijf in de verf met een investering in een eerste foodtruck. “Uiteraard kunnen we die zelf goed gebruiken, maar dit leent zich ook tot een fijne samenwerking met lokale voedingsproducenten. Die mensen zijn doorgaans volop bezig met de productie en de distributie, maar via onze foodtruck krijgen ze een ideale opportuniteit om op allerlei evenementen ook aan ‘branding’ voor hun creaties te doen. Zij bezorgen ons hun producten, wij staan in voor het operationele en zorgen ervoor dat hun merk volop in de schijnwerpers staat.” 

Groei ambiëren beide broers ook met Meeting Lab, hun ander hospitality-concept. “In Brugge (Oostkamp) en Gent runnen we al comfortabele en aantrekkelijke eventruimtes, waar ondernemingen terecht kunnen voor de organisatie van meetings, opleidingen en grotere events. Met onze recente overname van het Blue Woods Hotel in Deerlijk, waar we eveneens een Meeting Lab zullen integreren, trekken we die lijn naadloos door.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels