Op 1 januari 2025 werd de rebranding van Vebego officieel de realiteit. Hoe leg je zo’n grote gebeurtenis uit aan een enorm personeelsbestand, én zorg je ervoor dat ze meteen aan één zeel trekken? Met een dagje Walibi, waar het nuttige werd gekoppeld aan het zeer aangename.
Vebego Airport Services, Cleaning Professionals en Care bestaan niet langer als afzonderlijke entiteiten. Ze maakten al deel uit van dezelfde groep, maar per 1 januari 2025 zijn ze echt een ondeelbaar geheel. Sindsdien beschikt iedere medewerker over 2.499 collega’s, met een nieuw logo, één kleur (paars) en een rijke ervaring: een familiedag in Walibi om nieuwe banden te smeden.
Iédereen bereiken
“De samenvoeging van onze bedrijven in België wilden we op een bijzondere en feestelijke manier vieren,” vertelt Kim Goedmakers, Director of Projects bij Vebego Cleaning & Services. “Onze collega’s werken vaak verspreid over vele locaties, dus een moment om hen samen te brengen mét hun families lag voor de hand. Familie is een belangrijk deel van ons DNA, en daarom kozen we bewust voor een familiedag. Dat we er bovendien in geslaagd zijn om zoveel collega’s en hun gezinnen samen te brengen in Walibi, maakte het echt uniek.”
Het antwoord vond Vebego op een Sterck Netwerck-event. “Daar kwam een collega in contact met Wim Put van Walibi”, zegt Denise Vrouenraets, Director Marketing & Sales bij Vebego. “Onder impuls van haar gesprek met Wim leek een familiedag ons een geweldige opportuniteit.”
Pleasure doing business
De uitgebreide Vebego-familie verzamelde op 7 december: 3.600 bezoekers, medewerkers en hun families, kwamen met de auto of met het openbaar vervoer toe aan de inkompoorten, waar ze prompt een sjaal ontvingen in de nieuwe paarse bedrijfskleur. “Een geweldige zet vond ik dat van Vebego”, vertelt Wim. “Overal zag je de sjaals en spraken mensen elkaar aan. Er was meteen een verbondenheid.”
Uiteraard stond de boodschap van één bedrijf, onder de nieuwe vlag, nog steeds centraal. Hoe breng je zoveel mensen tegelijk op de hoogte van de grootse plannen? “De mensen van Walibi dachten echt met ons mee”, zegt Denise. “Samen richtten we een aparte hoek in het park in, waar onze collega’s informatie konden inwinnen, de nieuwe uniformen konden aanschouwen en een praatje konden maken met hun nieuwe collega’s.”
“Het effect laat zich vandaag nog altijd voelen”, vult Kim aan. “Mensen spreken ons en elkaar nog altijd aan over die dag. Je voelt de dankbaarheid van de gezinnen en dat smeedt echt een band.”
Punten voor sfeer en gezelligheid
“De kwaliteit van wat we te zien en te doen kregen, speelde natuurlijk een grote rol”, vertelt Denise. “Van bij het begin van de dag merkte je dat heel wat echte fans in rijen aanschuiven om de opening van Winter Walibi mee te maken. Die toewijding had ik nog maar zelden gezien.”
Beleving is een belangrijk element voor Walibi, zowel voor de dagelijkse bezoeker als tijdens bedrijfsevents. Wim: “Je mag niet onderschatten hoeveel je kan verwezenlijken als je goed inzet op beleving: het is voor ons belangrijk dat de sfeer ongedwongen is, eveneens voor de organisatoren aan klantzijde. Zij moeten kunnen meegenieten. Daarom spelen we zo hard in op ontzorging en zetten we hen aan de knoppen.”
“Die toewijding hebben we gevoeld”, vult Denise aan. “De communicatie was steeds helder en transparant. Ook bij de afrekening kwam dat terug: we kregen alleen aangerekend wat we verbruikten. No-shows werden ons, letterlijk, niet aangerekend.”
Stercke samenwerking
De samenwerking tussen Walibi en Vebego Cleaning & Services kwam er na een ontmoeting op een Sterck-event. “Bij vele netwerkmomenten blijft het contact wat oppervlakkig, maar bij Sterck bouwen we echt aan waardevolle contacten”, besluit Kim.
Walibi Belgium
www.walibi.be
Vebego Cleaning & Services
www.vebego.be