De kracht zit in de 'lauthentieke' service
Kathleen Van Dijck, Jan Lauryssen Lauryssen

De kracht zit in de 'lauthentieke' service

Bedrijfsprofiel - Lauryssen

Lauryssen is een gevestigde waarde in sanitair, HVAC, dakwerken, nieuwbouw en renovatie die haar familiale karakter nooit heeft verloren. In 1978 startten de ouders van Jan Lauryssen het bedrijf op. Een kleine vijftig jaar later staat Jan zelf aan het roer en telt het bedrijf 140 medewerkers, drie vennootschappen en twee vestigingen: in Brecht en Grobbendonk.

Jan nam dertien jaar geleden de fakkel over en leidt het bedrijf vandaag samen met algemeen directeur Kathleen Van Dijck. Ze focussen op duurzame groei en bouwen aan langdurige samenwerkingen, zonder het familiale karakter te verliezen. En daarbij speelt Lauryssen Service een belangrijke rol. “Een installatie verkopen is één ding”, zegt Jan. “Maar een klant tien jaar later nog kunnen helpen? Dat vraagt een heel andere ingesteldheid.”

Focus op lange termijn

Lauryssen Service werd al in 2002 opgericht, lang voordat ‘dienst na verkoop’ een vanzelfsprekendheid werd binnen de sector. Klanten vroegen
immers steeds vaker om ook het onderhoud of herstellingen te verzorgen na oplevering van een project.

“We voelden aan dat er nood was aan één aanspreekpunt, ook na de plaatsing”, vertelt Kathleen. “Maar service uitbouwen is een langetermijnverhaal. Dat gaat van bewust kiezen voor kwalitatieve materialen, reserveonderdelen in stock hebben, nadenken over de nazorg tijdens de plaatsing, beschikken over goed opgeleide techniekers tot écht bereikbaar zijn voor de klanten en planningen maken die kunnen worden gevolgd.”

Enkel zo kan Lauryssen het verschil maken tegenover collega’s. “Probeer in onze sector maar eens een installateur te vinden die drie jaar na oplevering nog steeds zo snel mogelijk ter plaatse komt voor een herstelling”, vervolgt Kathleen. “Een moeilijke zoektocht, vrees ik. Heb je echter voor Lauryssen gekozen, dan kan je op ons rekenen. Zelfs na tien of vijftien jaar.”

Kiezen voor toegevoegde waarde

Zo’n service voor elke klant garanderen, betekent ook keuzes maken. Lauryssen kiest steevast voor klantenbinding, menselijk contact, duurzame relaties en gestage groei. Daarom zijn ze ook selectief in hun projecten.

“We werken graag voor wie we écht een toegevoegde waarde kunnen leveren en voor wie dat ook waardeert”, zegt Jan. “Bij Lauryssen Service vertaalt zicht dat in een compleet serviceteam dat dagelijks paraat staat om interventies in te plannen. Daar wordt de telefoon dus nog wél opgenomen. Want als je kraan lekt of dakgoot kapot is, wil je niet terechtkomen bij een wachtlijn of chatbot.”

Voor bouwheren creëren ze die toegevoegde waarde dan weer op een andere manier. “We ontzorgen hen zo volledig mogelijk”, vertelt Kathleen. “Door hen een totaalpakket qua technieken aan te bieden. Veel bouwheren kiezen daarom ondertussen bewust voor ons en onze kwaliteitsvolle service.”

Door elke klant een meerwaarde te bieden, bouwt Lauryssen duurzame klantenrelaties op, gebaseerd op vertrouwen en zekerheid. “Daarom werken we ook al jarenlang samen met dezelfde fabrikanten en groothandels”, zegt Jan. “Omdat we geloven in de kracht van langdurige relaties. En omdat we weten welke kwaliteit en service zij bieden, zodat wij dat bijgevolg ook kunnen doen.”

Lauthentiek

Die meerwaarde zoekt Lauryssen ook in haar personeel. Ze rekruteren niet alleen op kennis, ervaring, opleiding… maar ook op buikgevoel. Heeft iemand dezelfde waarden en normen, passie en trots voor de job als het team? Op de eigen bedrijfsvloer bestaat daar zelfs een woord voor: Lauthentiek.

“Dat doen we niet alleen om de kwaliteit van onze service en uitvoering te garanderen, maar ook om de familiale sfeer te behouden”, legt Jan uit. “We nemen niet zomaar iemand aan, maar letten er goed op of die – naast de juiste kwalificaties – goed is in de omgang, beleefd is, de taal machtig is… We werken ook samen met verschillende scholen uit de regio, voor stageplaatsen en studentenjobs, om lokaal talent een kans te geven.”

Door zo hard in te spelen op dat ‘Lauthentieke’ zijn ze als team een hechte familie die elkaar goed aanvoelt en vinden velen er een job voor de rest van hun leven. En ook de klant plukt daar de vruchten van. “Regelmatig krijgen we van de klant de vraag: Stuur ‘Koen’ nog maar eens, want die doet dat goed en kent onze installatie. Dat schept niet alleen een soort band, het komt ook de kwaliteit van ons werk ten goede. En die twee dingen, daar doen we het voor”, sluit Jan af.

Jos Lauryssen 

D’Hoef 3
2960 Brecht
T. 03 313 00 24

info@lauryssen.be
www.lauryssen.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels