Hertekend VIP-aanpak voor sterkere B2B-beleving
Chris Bergs be•at

Hertekend VIP-aanpak voor sterkere B2B-beleving

Bedrijfsprofiel - be•at

Met een vernieuwde B2B-strategie en aangepaste premium experiences speelt be•at (de groep achter onder meer de AFAS Dome, Lotto Arena, Vorst Nationaal en Trixxo Arena) in op veranderende verwachtingen van bedrijven. “Beleving is vandaag het sleutelwoord. Zowel voor fans als voor bedrijven moet het totaalplaatje kloppen”, aldus Chris Bergs, Director Sales en Partnerships.

Be•at, voorheen Sportpaleis Group, maakt sinds 2019 deel uit van het internationale Live Nation-netwerk. De naamsverandering naar AFAS Dome is daarbij een logische stap: “Net als de Lotto Arena is het een sponsornaam. De extra middelen die we via zulke partnerships krijgen, investeren we rechtstreeks in een betere totaalbeleving”, zegt Chris. “De ticketprijzen stijgen vooral aan de artiestenkant. Wij willen er net voor zorgen dat premiumbeleving toegankelijk blijft.”

Dankzij Live Nation beschikt be•at over een sterk internationaal netwerk, digitale ondersteuning en schaalvoordelen. Toch blijft het Belgische karakter overeind: “Wij combineren die internationale ruggensteun met de vertrouwde kwaliteit en flexibiliteit waar onze klanten op rekenen.”

Veranderen of achterophinken

Maar die kwaliteit, of de verwachtingen van wat ‘hoge kwaliteit’ is, veranderen voortdurend. “Na elk event analyseren we feedback. Daaruit bleek duidelijk die verschuiving. Wat gisteren ‘VIP’ was, volstaat vandaag niet meer. Onze sector is hyperdynamisch en dat betekent voortdurend bijsturen.”

Intern zit die drang naar verbetering dan ook stevig stevig verankerd. “We zijn als team sterk gegroeid en omringen ons met een mooie mix van jong talent en ervaren rotten. Dat zorgt voor waardevolle discussies en een realistische spiegel van de maatschappij. Door die diversiteit kunnen we sneller inspelen op nieuwe trends.”

Van VIP naar Premium Experience

De traditionele VIP-formule – denk aan parking, aparte inkom, verzorgde catering en topplaatsen – kreeg door die veranderende verwachtingen een nieuw, gepersonaliseerd jasje. “Het woord ‘VIP’ dekt de lading niet meer. We schakelen over op een ‘Premium Experience’, die we opdelen in drie niveaus, telkens afgestemd op het type bezoeker én het event.”

* Level 1 – Lounge: Sinds het voorjaar biedt be•at met Mastercard een premium loungeformule aan. Bezoekers krijgen toegang tot een exclusieve ruimte met aparte inkom, klassevolle food- en drankstanden en een moderne aankleding. De capaciteit is beperkt tot 400 plaatsen per event, die ook iedere keer zijn uitverkocht. Deze formule is voorlopig enkel mogelijk in de AFAS Dome, maar wordt in de toekomst uitgerold naar de Lotto Arena en Vorst Nationaal.

* Level 2 – All-in beleving: Dit is de herwerkte klassieke VIP, mét extra verfijning. Van gepersonaliseerde catering tot aftershow-animatie en gifts, alles wordt afgestemd op het profiel van het publiek. “Voor een jong publiek voorzien we bijvoorbeeld een hippe burgerbar en DJ, voor een klassiek concert eerder een sit-down diner en live jazz. Alles draait om de juiste toon en sfeer.”

* Level 3 – Super Premium: Voor bedrijven die hun belangrijkste klanten of
medewerkers extra exclusief willen ontvangen, is er een discreet, high-end concept. “Dankzij een omgebouwde privéruimte, in de AFAS Dome is dat de AFAS Lounge, kunnen we ook kleinere gezelschappen een persoonlijke totaalervaring bieden: van verfijnde wijnen tot op maat gemaakte performance.”

Clubs voor bedrijven

Naast deze nieuwe formules lanceert be•at ook twee clubs op maat van bedrijven: de Priority Club en de Business Club. Ze bieden KMO’s en grotere bedrijven meer flexibiliteit én snelheid bij ticketreservaties.

“Vooral bij populaire shows is snel schakelen cruciaal, maar dat lukt niet altijd door interne aankoopprocedures. Door vooraf een budget te reserveren binnen een clubformule, kunnen bedrijven sneller reageren en tickets vastleggen zodra er een event beschikbaar komt.”

Daar zijn ook extra voordelen aan verbonden: netwerkmomenten, samenstellingen op maat en volledige vrijheid in de keuze van de shows én het aantal zitjes. “Het is zoals een abonnement bij een voetbalclub, maar dan met de vrijheid om enkel de ‘topmatchen’ te kiezen. Zo behaal je als bedrijf het hoogste rendement uit je investering.”

Met deze strategie wil be•at haar positie als referentie in eventhospitality verder verstevigen. “We hoeven het warm water niet opnieuw uit te vinden, maar willen wel opnieuw de standaard bepalen, zoals we dat altijd hebben gedaan.”

be•at

Schijnpoortweg 119
2170 Merksem
T. 034 00 40 44

vip@beatvenues.be
www.beatvenues.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels