Al meer dan 25 jaar staat Jobitex synoniem voor kwalitatieve en comfortabele werkkledij en veiligheidsschoenen. Wat begon met mama Mieke die met haar camionette van werf tot werf trok, groeide uit tot een bloeiend familiebedrijf waar zoon Lennert en zijn broer Brent vandaag de tweede generatie vormen. Hun missie? Elke werknemer voorzien van een comfortabele, veilige én representatieve outfit die hij met trots draagt.
“Wij zijn opgegroeid tussen werkbroeken en veiligheidsschoenen”, vertelt Lennert. “Onze mama startte met één doel: mensen veilig laten werken. Vandaag doen we dat met elf medewerkers, een winkel in Beerzel, een webshop én een mobiele service die bedrijven bezoekt in een straal van 40 kilometer rond Putte.” Jobitex richt zich op KMO’s tot 250 medewerkers. “We gaan langs, analyseren de werkomstandigheden en stellen een assortiment op maat samen. Zo zorgen we dat elk bedrijf niet alleen goed beschermd is, maar ook professioneel en comfortabel voor de dag komt. Want een nette outfit straalt vertrouwen uit, ook naar klanten toe.”
Persoonlijke service als handelsmerk
Waar anderen uitsluitend online werken, blijft Jobitex trouw aan zijn persoonlijke aanpak. “Wij hechten veel belang aan fysiek contact. We kennen onze klanten, weten wat er leeft op de werkvloer en passen onze service aan hun noden aan.”
Klanten waarderen deze aanpak. “We ontzorgen bedrijven volledig: van maten opmeten tot budgetten beheren en de levering op naam van de werknemer. Zo verliezen onze klanten geen tijd aan bestellingen.”
Digitalisering en groei
Toen Lennert vijf jaar geleden instapte, zette hij sterk in op digitalisering en marketing. “Alles gebeurde toen nog op papier. Vandaag is onze administratie geautomatiseerd en kunnen klanten via de webshop eenvoudig bestellen.”
De combinatie van digitalisering, persoonlijk advies en een webshop op maat zorgde voor sterke groei, zelfs over de grenzen heen. “Zo kleden we ondertussen ook internationale klanten zoals Donkey Republic in verschillende Europese landen.”
Duurzaamheid als kompas
Jobitex wil meer zijn dan leverancier van werkkledij. “De textielsector is de tweede meest vervuilende industrie ter wereld. Daarom zetten we volop in op duurzame materialen zoals biokatoen, gerecycleerde PET-polyester en zelfs circulaire stoffen op basis van koffiedrab. Daarnaast bieden we herstelservice en een recyclagedienst aan voor kapotte werkkledij. Duurzaamheid betekent voor ons dat kledij lang meegaat én verantwoord wordt geproduceerd.”
Drie generaties waarden
De basisprincipes van mama Mieke weerklinken nog steeds in het bedrijf: de klant is koning, vriendelijk zijn kost geen geld en eerlijk duurt het langst. “We willen geen prijsvechter zijn”, zegt Lennert vastberaden. “We mikken op langdurige relaties met klanten die onze service en kwaliteit waarderen. Zo willen we blijven groeien, zonder het familiale karakter te verliezen. Onze klanten kennen ons gezicht, en dat willen we zo houden.”
Jobitex
Koningsbaan 74/1
2580 Beerzel (Putte)