Garantie op zonnig rendement
Jeroen Reijnen & Christophe Vandendriessche Group Mec BVBA

Garantie op zonnig rendement

bedrijfsprofiel

Wie tussen 2006 en 2012 zonnepanelen liet installeren, kan nog jaren rekenen op een mooie opbrengst uit groenestroomcertificaten. Tenminste, als de installatie goed blijft draaien. Om niets aan het toeval over te laten, kunnen eigenaren rekenen op Solar Assistance uit Genk, dat deel uitmaakt van groupmec. Het bedrijf biedt onderhoudscontracten aan en garandeert een optimaal rendement van zonnepanelen.

De installatiemarkt van zonnepanelen is zo goed als ingestort. Maar dat betekent niet dat de sector geen potentieel meer heeft. Zaakvoerder van Solar Assistance Jeroen Reijnen: “België alleen al telt 300.000 particuliere zonnepaneleninstallaties. Voor die markt willen wij de ultieme pechverhelpingsdienst zijn. We bieden eigenaren een servicecontract aan dat veel verder gaat dan onderhoud alleen. Ze genieten van volledige bijstand bij alle technische problemen en bij elke vorm van schade. We gaan preventief elk jaar langs en reinigen naar keuze jaarlijks of tweejaarlijks de zonnepanelen.” 

Bedrijven

En hoe zit het met industriële installaties? Jeroen Reijnen: “Bedrijven kunnen bij ons terecht voor puur maatwerk. Standaard bieden we een bewakingscontract waarbij we de installatie proactief monitoren. Elk half uur komen de productiedata bij ons binnen en we gaan na of alles vlekkeloos draait. Is er een probleem, dan grijpen we onmiddellijk in. Extra opties zijn een jaarlijks preventief onderhoud, een ‘all risk’-schadeverzekering tot en met een volledige garantieuitbreiding van de omvormers.”

Brandverzekering

Worden installaties dan niet gedekt door de brandverzekering? “De schade door onheil van buitenaf wel”, zegt Jeroen Reijnen. “Het verschil met ons is dat wij ook de inkomensderving dekken. Bovendien komen we veel sneller tussen dan een klassieke brandverzekeraar. Want hoe gaat dat bij schade: je belt naar de makelaar, die een expert aanstelt. De expert komt langs, gaat een bestek opvragen, neemt een beslissing, legt die ter goedkeuring voor aan de maatschappij en dan pas kan de herstelling uitgevoerd worden. Gebeurt dit midden in de zomer, dan loop je heel wat productie mis. Wij spelen veel korter op de bal.”

Beste reclame

Met 300 tot 350 nieuwe klanten per maand slaat het verhaal van Solar Assistance duidelijk aan. Jeroen Reijnen: “Momenteel bedienen we zo’n 6.000 klanten. Onze ambitie is om eind dit jaar de kaap van 10.000 te overschrijden. Dat doen we zonder grote marketingbudgetten, maar puur via mond-tot-mondreclame. We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen, en dat werkt nog het beste.”.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels