Bruisend van ambitie
Thomas Janssens Please don't Tell

Bruisend van ambitie

bedrijfsprofiel

Thomas Janssens? Noem ‘m gerust een creatieve duizendpoot. En een ‘selfmade’ man. Op de schoolbanken verveelde hij zich steendood en toch heeft ie het in enkele jaren tijd geschopt tot een succesvolle ondernemer met torenhoge ambities. Met ‘Garçon’ levert hij ervaren horecapersoneel voor evenementen, via ‘Please Don’t Tell’ zorgt hij voor exclusieve cocktailcatering op topniveau en activeert hij merken op maat en met het gloednieuwe ‘Sips n Soda’ ambieert hij om de Oil & Vinegar uit de cocktailsector worden. 

Wellicht heb je ze op één of ander evenement al wel eens gespot. Het personeel van Garçon oogt stijlvol en tegelijkertijd een beetje rebels dankzij de zwarte outfit en opvallende rode bretellen. “Garçon is gestart als een uit de hand gelopen hobby. Ik heb zelf heel veel ervaring in de horeca opgedaan. Af en toe kwam de vraag of ik voor de bediening op een privéfeestje kon instaan. Ik hapte toe omdat ik het graag deed. De vraag bleef – door goede mond-aan-mond reclame – groeien en zo is Garçon ontstaan”, zegt Thomas Janssens. “Vandaag is Garçon uitgegroeid tot een mooi concept met geoliede motor waarin we meer dan 100 ervaren horeca mensen kunnen leveren. Van kleine familiefeestjes tot gigantische evenementen. Onze mensen zijn onze troef, we werken met ervaren en minder ervaren, jong en iets ouder, jongens en meisjes. Let wel, we zijn geen evenementenbureau en ambiëren dat ook niet.”

Cocktails op hoog niveau

Eén van de passies van Thomas Janssens is ‘mixology’. “Een goede cocktail serveren is een kunst. Please Don’t Tell is – net zoals Garçon – uit een vraag ontstaan. ‘Of ik niet eens voor een cocktailfeestje kon zorgen?’ Mensen vroegen me steeds vaker om cocktails te shaken op familiebijeenkomsten en trouwfeesten en ik merkte dat er flink wat potentieel was. Met Please Don’t Tell verzorgen we vandaag hoogstaande cocktailcatering voor elk privéfeest of bedrijfsevent. Telkens met topproducten en veel show. We gebruiken het mooiste glaswerk, verse sappen, kwalitatieve spirits, huisbereide siropen en de fraaiste afwerking. We zijn niet de goedkoopste, maar we willen dan ook de beste kwaliteit leveren”, legt Janssens uit. 

Activaties & field marketing

Ook bij de grote merken – Red Bull, Campari, Fever Tree Tonic, Buldog Gin, … – is Thomas Janssens gekend. “Door al die events kom ik wel eens ergens… en wat we doen, valt ook bij de grote spelers op. Net daarom gaan we nu met Please Don’t Tell nog een stapje verder. We organiseren creatieve field marketingacties om producten te activeren en werken - onder andere samen met interieur conceptbureau Liondeer - fraaie, originele totaalconcepten voor merkactivaties uit. Zo hebben we bijvoorbeeld om de rosé wijn Cap Gris voor te stellen lekstokken van de drank laten maken en deze op een Boules de Berlin-achtige manier uitgedeeld aan het publiek. Met zulke opvallende, unieke ‘tastings’ maken we het onderscheid.”

Creatieve concepten

In saaie, traditionele advertenties steekt Thomas Janssens geen tijd of geld. “Ik heb een erg groot netwerk en mond-aan-mond-reclame doet de rest. Af en toe steken we wel eens wat tijd in een ludieke marketingactie. Zo stoppen we in een vestiaire tijdens een groot evenement met Garçon-personeel bijvoorbeeld stickers in alle jaszakken van de aanwezigen. Daar haar halen we flink wat nieuwe business uit.”

Sips n Soda

Het succesverhaal stopt niet. De jonge ondernemer werkt tussendoor nog volop aan een gloednieuw concept. “Ik ben altijd erg gefascineerd geweest door het succesverhaal van Oil & Vinegar. Met Sips n Soda wil ik een gelijkaardige formule uit de grond stampen, maar dan op het vlak van cocktails”, verklapt Thomas Janssens. “Sips n Soda wordt een uitgebreide webshop met de beste professionele cocktailbenodigdheden, het gepaste glaswerk, de betere dranksoorten en ook specials zoals ijsballen, bitters en siropen. Kwestie dat iedereen thuis de beste cocktails kan serveren. Om het onze klanten helemaal gemakkelijk te maken, stellen we all-in boxen samen waarin alle benodigdheden en ingrediënten zitten om bijvoorbeeld een caipirinha, mojito of lekkere gin-tonic te serveren. Via een duidelijke handleiding en online filmpjes tonen we hoe je de ideale cocktail samenstelt en je glazen versiert.”

Boetieks, de eerste in Hasselt

Sips n Soda is echter veel meer dan een online luik. “Naast de webwinkel openen we ook een Sips n Soda boutique in het Hasseltse stadscentrum. Daar krijg je advies en kun je alle premium cocktailbenodigdheden en ingrediënten kopen. Het is zelfs de bedoeling om er wekelijks workshops te organiseren.”

Evenementenhal op Corda Campus

Thomas Janssens en zijn vier medewerkers betrekken weldra een kantoor op de Hasseltse Corda Campus. “Deze locatie heeft ontzettend veel potentieel. Ze openen hier binnenkort namelijk ook een evenementenhal van 650 m2 met een capaciteit van ongeveer 1000 personen samen met de C Group (van onder andere The Century, Hassotel en Corda.Bar).”.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels