5 gouden tips voor uw  internet strategie
Jan Raedschelders Inventis

5 gouden tips voor uw internet strategie

Sector ICT

Enkel een website? Dat is vandaag niet meer voldoende om online aanwezig te zijn. De ‘webarchitects’ van Inventis in Opglabbeek werken een complete internetstrategie voor je uit en helpen om je doelstellingen te behalen. Zaakvoerder Jan Raedschelders schotelt alvast enkele handige tips voor.

1. Simpele website

“De meeste ondernemers zien het vaak veel te groot. Ze willen een uitgebreide website en liefst nog eentje die beschikbaar is in drie of meer talen. Wij raden aan om klein te starten:  één mooie, overzichtelijke pagina met de belangrijkste informatie, je contactgegevens en de openingsuren. Vervolgens raden we je aan om je website te laten meegroeien met je business. Daarnaast is het ook belangrijk om je site te oriënteren naar de bezoeker. Er zijn vandaag nog te veel websites op de ondernemer of het bedrijf gericht in plaats van op de klant.” 

2. Waardevolle content

“Content is king. Tenminste als die content waardevol is voor je klant. Heel veel ondernemers beseffen niet dat ze al flink wat goede inhoud voor hun website in huis hebben. Je medewerkers zijn een bron van kennis, laat iemand met een goede pen het simpelweg uitschrijven of neem een copywriter onder de arm. Het heeft geen zin om teksten te schrijven die al overal te vinden zijn. Probeer origineel uit de hoek te komen. Liever één steengoed artikel dan een reeks zonder inhoud. Grote ondernemingen moeten iets durven tonen. Een blik achter de schermen scoort altijd. Maar gebruik dan ook eigen foto’s in plaats van stockbeelden. Kies ook voor ‘evergreens’. Content die zo lang mogelijk mee kan gaan is waardevoller dan iets wat enkel deze maand in is. Pas als je concurrent jou kopieert, ben je echt goed bezig.”

3. Slimme e-mails

“Er zijn nog te veel ondernemers die de kracht van e-mailmarketing onderschatten. Het is een manier om klanten te binden en het kan erg veel leads genereren als je het goed aanpakt. Ik geloof erg sterk in ‘mailautomation’. Je maakt éénmalig een reeks van pakweg tien nieuwsbrieven met waardevolle, informatieve content en die stuur je vanaf de inschrijfdatum met een interval van één of twee weken. Je krijgt op die manier niet één piek maar een constante stroom van extra bezoekers.”

4. Facebook Live

“Social media zijn niet meer weg te denken. Het is een ontzettend krachtig wapen, dus maak er gebruik van. Het vergt wel wat inspanning, maar nagenoeg alles is op voorhand in te plannen. Heb je zelf geen tijd? Besteed het dan uit. Maak ook gebruik van nieuwe functionaliteiten. Heb je Facebook Live al geprobeerd? Dat is voor bedrijven een onmisbare tool om je deskundigheid te tonen. Beantwoord vragen van klanten of toon je enthousiasme als ondernemer. Het levert unieke content, veel likes en extra geloofwaardigheid op.”

5. Scoren bij Google

“Om op Google te scoren en de instroom te verhogen, zijn SEO (Search Engine Optimalisation) en SEA (Search Engine Advertising) cruciaal. Hier is het voornamelijk belangrijk om de basis­regels van Google te volgen: gebruik titels en tussentitels, zet af en toe iets in het vet, gebruik links en schrijf voor je klanten. Wat SEA betreft; de tijd van goedkope Google-advertenties is inmiddels voorbij. Om zoveel mogelijk uit je advertentiebudget te halen, kies je specifieke ‘keywords’. Wil je een actie opzetten voor eindejaarsgeschenken? Mik dan bijvoorbeeld op het merk van champagne dat je verkoopt in plaats van op ‘eindejaarsgeschenk’. En stel je conversiedoelen goed in. Geef bijvoorbeeld niet meer dan 5 euro uit aan een product waar je maar 10 euro marge op hebt. Heb je trouwens je Google-bedrijfspagina al geclaimd? Dat is volledig gratis, kost je maximaal 15 minuten tijd en is erg effectief.”

Inventis?

Jan Raedschelders en Jente Kasprowski richtten in 2004 Inventis op. Vandaag staan er 18 medewerkers op de loonlijst. “Onze uitgebreide kennis, planmatige aanpak en totaalconcepten zijn de reden van de snelle groei. We maken niet enkel websites die mooi ogen, ze moeten vooral leads kunnen genereren en je omzet laten groeien. We gaan bij elk project op zoek naar een meerwaarde”, zegt Raedschelders. “Onze klanten? Van Pukkelpop, Lambrechts, ZOO Antwerpen, Primus tot Graspop, Arcomet en Planckendael. Maar ook de lokale handelaar om de hoek is meer dan welkom.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels