Binnen 3 jaar uitgroeien tot een internationaal miljoenenbedrijf?
Kristof Cuppens Vraag & Antwoord - Straight-Line Business School

Binnen 3 jaar uitgroeien tot een internationaal miljoenenbedrijf?

Vraag & Antwoord - Straight-Line Business School

Straight-Line Business School is 2,5 jaar na oprichting getransformeerd in een internationaal miljoenenbedrijf. Het is logisch dat veel ondernemers zich afvragen wat de beslissende factor is voor dit overweldigende succes. Wat maakt Kristof Cuppens, commercieel directeur van het bedrijf, nu anders dan andere business-leaders? Want wat je doet is minder van belang dan wie je bent als persoon en leider.

Veel ondernemers maken de fout hoofdzakelijk in te zetten op theoretische kennis en het verwerven van nieuwe informatie. Hun hoofddoel is niet helder en daardoor zijn ze voornamelijk bezig met strategisch plannen en het invoeren van systemen en structuren, in plaats van acties uit te voeren die direct voor resultaat zorgen.

Kristof richt zich juist op praktische zaken, onderneemt radicale acties en tilt niet te zwaar aan theorie. Ondernemers die deze balans weten te creëren, zijn maximaal in staat exponentiële groei te realiseren voor hun business. Daarnaast is het essentieel om een team high performers te behouden en vaardig aan te sturen. Kristof is als geen ander in staat zijn visie over te brengen op zijn team, wat van wezenlijk belang is voor effectief leiderschap. Niet alleen de klanten, maar ook het team moet in de visie van het bedrijf geloven. Daarnaast zorgt hij ervoor dat de voordelen van werken bij Straight-Line Business School dusdanig aantrekkelijk zijn, dat hij omringd blijft met high-­performance teamleden.

Drie praktische tips:

  • Voer in een zo kort mogelijk tijdsbestek praktische zaken uit die essentieel zijn voor de toekomst van je business. Evalueer daarbij dagelijks, wekelijks en maandelijks je plannen om ze bij te stellen en opnieuw uit te voeren.
  • Wees zelf een demonstratie van wat mogelijk is en verschaf je team volop de mogelijkheid om krachtiger en effectiever te worden.
  • Spreek de intrinsieke motivatie van elk individu uit je team aan. Maak het dusdanig interessant voor hen om te blijven, dat vertrekken het laatste is waar ze aan denken.

Beantwoord door Straight-Line Business School

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels