Klantenbinding dankzij betrouw- baarheid en transparantie
Karin Van De Velde &
Johan Maris
Callexcell & Maris Technics

Klantenbinding dankzij betrouw- baarheid en transparantie

Testimonial Callexcell & Maris Technics

Met trouwe klanten kan een bedrijf groeien op lange termijn. Maar hoe realiseer je een efficiënte klantenbinding? Het verhaal van Maris Technics uit Heusden-Zolder en contactcenter Callexcell met hoofdvestiging in Sint-Truiden, draait vooral om betrouwbaarheid en transparantie.

In 2009 richtte Karin Van De Velde Callexcell op als een facilitair contactcenter. De onderneming profileert zich als een business­partner voor bedrijven in het managen, opvolgen, beheren en optimaliseren van klantencontacten zowel b2b als b2c. Callexcell communiceert in vier hoofdtalen: Nederlands, Frans, Engels, Duits. De hoofdzetel, gelegen in het stadioncomplex Stayen in Sint-Truiden, telt 715 medewerkers. Door de spectaculaire groei werd een tweede vestiging gekocht in Luik, goed voor 77 medewerkers, en een derde vestiging geopend in Maastricht met 56 medewerkers.

Maris Technics ontwerpt, installeert en onderhoudt elektrotechnische installaties van idee tot sleutel op de deur: van hoogspanning tot data, security, toegangscontrole, inbraak en branddetectie. De gestructureerde aanpak wordt bijzonder gewaardeerd in de retail, de zorg- en industriesector, de utiliteitsbouw en bij ­grootschalige residentiële projecten. Zowel architecten, aannemers, studiebureaus als bouwheren ervaren Maris Technics als een betrokken professionele partner.
Met circa 200 ervaren medewerkers staat de onderneming 24/7 paraat om de ononderbroken werking van elektrotechnische installaties te verzekeren.

Vlotte samenwerking

“Al van bij de inrichting van de eerste site op Stayen - met 96 werkplekken - deden wij een beroep op Maris Technics”, vertelt Karin Van De Velde, CEO van Callexcell. “We merkten toen al dat de samenwerking bijzonder vlot verliep. Onze plannen werden in een snel tempo en nauwkeurig volgens onze wensen uitgevoerd.” Ook voor de site in Luik ging Callexcell in zee met Maris Technics. “Ik ben daar slechts drie keer geweest vooraleer de openingsreceptie plaatsvond. Daarmee wil ik aangeven dat het vertrouwen in hun manier van werken ­bijzonder groot is.”

“Op Stayen waren wij betrokken bij de aanleg van de elektriciteit, back-up-systemen, stadionverlichting met LED, toegangscontrole, camerabewaking en databekabeling. Callexcell huurt een deel van de accommodatie van het stadion en wij programmeren in functie van de huurder”, vertelt zaakvoerder Johan Maris.

Klant wordt partner

“In onze zakenrelaties willen wij graag uitgroeien tot partners”, gaat Johan verder. “Een klant is iemand waarmee je voor het eerst werkt en de concurrentie aangaat met andere leveranciers. Met een partner heb je een jarenlange relatie opgebouwd en heb je kennis van zijn business. Wanneer een partner verhuist of een nieuwe vestigingen opent, kan je meegroeien. Ieder project is dan weer een leermoment.”

Deadlines respecteren

Karin Van De Velde ervaart Maris Technics als een zeer betrouwbare partner. “Wat ze beloven, doen ze ook. Bovendien is de onderneming altijd bereikbaar, wat in onze sector van cruciaal belang is. Ook de transparantie van de samenwerking is voor ons zeer aangenaam. Ten slotte waardeer ik heel erg de betrokkenheid van de zaakvoerder en zijn medewerkers. Je merkt aan alles dat zij zich 100% inzetten om een deadline te respecteren.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels