Als kwaliteit hét criterium is
Johan Vandegaer & Steven De Keulenaer Testimonial - Mathieu Gijbels - Volvo De Keulenaer

Als kwaliteit hét criterium is

Testimonial - Mathieu Gijbels - Volvo De Keulenaer

Wie concessiehouder van Volvo wil zijn en blijven, moet mee op het pad dat de Zweedse autobouwer wereldwijd bewandelt om elke klant een optimale Volvo Retail Experience te garanderen. In die optiek plande de familie De Keulenaer een complete transformatie van de vestiging in Beveren.

De Keulenaer vertrouwde die klus nagenoeg blindelings toe aan Mathieu Gijbels. De hoofdaannemer maakte deel uit van het bouwteam dat de stevige uitdaging tijdig én met zorg voor kwaliteit tot een goed einde bracht.
Het zijn heuglijke tijden voor de familie De Keulenaer, want het is exact 40 jaar geleden dat Lieven de Volvo-concessie in Beveren boven de doopvont hield. Begin 2018, op het moment dat het bedrijf een volledig vernieuwde vestiging in gebruik nam, trad zijn zoon Steven in zijn voetsporen.

Integrale vernieuwing

“We hadden op deze erg vlot bereikbare site, aan de Vesten in Beveren, onze maximumcapaciteit bereikt”, onderstreept Steven. “Bovendien wilden we mee groeien met het merk en ook onze eigen expansie stimuleren. Investeren in een volledige vernieuwing van zowel showroom, burelen als atelier was noodzakelijk om toekomstgericht te kunnen verderwerken in een hyperprofessionele omgeving.”

Nadat Mathieu Gijbels een achttal jaar geleden voor Stevens broer Kris al een succesvolle renovatie had gerealiseerd in de Honda-concessie Nordic Automotive in Sint-Niklaas, stond het voor de familie snel vast dat deze hoofdaannemer opnieuw het vertrouwen zou krijgen. “Vanuit die ervaring wisten we dat Mathieu Gijbels ook in de automotive-branche synoniem is voor een professionele en stipte aanpak die kwaliteit waarborgt.”

Eén van de uitdagingen was om in de vernieuwde garage het Volvo Personal Service-concept naar een hoger niveau te tillen. “Elk van onze klanten heeft als vast contactpersoon een technicus”, legt Steven uit. “Daardoor korten we de wachttijd van de klant gevoelig in. Bovendien kan iedereen tijdens die wachttijd gebruik maken van een uitgebreide en gemoderniseerde businessruimte én vergaderzaal.”

Pragmatische aanpak

Voor elk project dokteren de specialisten van Mathieu Gijbels een gestructureerde tijdslijn uit. “Die structurele, pragmatische aanpak laat ons toe om te anticiperen op bepaalde uitdagingen, waardoor die timing zelden tot nooit in het gedrang komt”, verduidelijkt Johan Vandegaer, bouwadviseur bij Mathieu Gijbels. “Ook bij dit project was die aanpak van het grootste belang: de afbraakwerken waren pas gestart in mei 2017, terwijl de garage tegen begin 2018 volledig operationeel moest zijn.”
De professionele aanpak van Mathieu Gijbels zorgde ervoor dat de werkplaats van De Keulenaer maar 2 weken op non-actief stond. “Gezien de omvang van de werken, was dat echt een titanenwerk”, oordeelt Steven De Keulenaer. “Om in die periode onze klanten toch dezelfde hoogwaardige service te blijven geven, konden ze terecht in een pop-up werkplaats even verderop. Onze showroom brachten we gedurende 6 maanden onder in een tent. Mathieu Gijbels is erin geslaagd om de impact van de werken op onze workflow echt te minimailseren.”

Nog een troef van Mathieu Gijbels is dat het de coördinatie van dergelijke projecten zelf behartigt. “Alle overleg gebeurde in een bouwteam, waar we ook de inbreng van het architectenbureau OVG oprecht waardeerden. Zij tekenden een gebouw uit met een aangenaam en gezond binnenklimaat, waarbij de interieurinrichting rust creëert. De officieuze opening ging door begin januari 2018, twee maanden later vond de officiële opening plaats. Nu al ervaren we de meerwaarde van dit nieuwe gebouw op ons bedrijf: we groeien nu nog sneller, waardoor we ons team met twee extra mensen konden versterken tot een ploeg die intussen veertien medewerkers telt”, besluit Steven De Keulenaer trots.

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels