The Hive 2320: meteen een schot in de roos
Patrick de Cour
& Anne Michielsen
The Hive

The Hive 2320: meteen een schot in de roos

Blickop - The Hive

The Hive 2320, het innovatieplatform voor de bouwsector in Hoogstraten, opende op 1 oktober officieel zijn deuren voor het grote publiek. Ondertussen brengen Anne Michielsen en Patrick De Cour in The Hive de inzichten, ideeën en expertises van 18 innovatieve bouwspecialisten samen. Ook andere professionals vinden gemakkelijk de weg naar Hoogstraten. Particulieren, die elke eerste zaterdag van de maand welkom zijn, zijn evenzeer enthousiast. Anne en Patrick kijken terug op de eerste maanden van The Hive maar richten hun blik ook graag op de toekomst.

Prijsstijgingen, betaalbaarheid, personeelstekorten, duurzaamheid enzovoort: de bouwsector kampt met een heleboel grote uitdagingen. Met The Hive 2320 brengen Anne en Patrick specialisten bij elkaar om daar samen antwoorden op te bieden. 18 bouwpartners uit heel Vlaanderen gingen een samenwerking aan met het platform en stellen er hun nieuwste producten en oplossingen voor.

Anne Michielsen: “De reacties op onze inspiratieruimte zijn erg positief. Er zijn natuurlijk niet zo veel plekken waar je een heel jaar lang de nieuwste bouwoplossingen onder één dak kan ervaren. We merken dat we daar toch inspelen op een grote nood, zowel bij professionals als particulieren.”

Partner voor bedrijfsevenementen

STERCK. Jullie partners kunnen The Hive ook gebruiken voor opleidingen, workshops en evenementen. Maken ze daar ook gebruik van?

Patrick De Cour: “Zeker en vast. Onze partners maken al van bij het begin gretig gebruik van de mogelijkheid om hier hun klanten, medewerkers en eigen partners te ontvangen. Zo nodigde marktleider in ventilatie, zonwering en outdoor living Renson uit Waregem zijn klanten hier uit. Paul Renson heeft zelfs de tijd genomen om een bezoek te brengen aan The Hive 2320. Uiteraard waren we zeer vereerd. Ook Uni-Bright/Proled Group, een innovatieve producent en distributeur van ledverlichting, stelde The Hive voor aan hun verdelers en medewerkers. Carpentier Hardwood Solutions, een familiebedrijf uit Meulebeke dat innovatieve en kwalitatieve houtproducten voor binnen en buiten ontwikkelt, organiseerde hier dan weer een opleidingsdag voor architecten en schrijnwerkers. Ook Eddy De Prins, producent van exclusief binnen- en buitenschrijnwerk, maakte al gebruik van onze infrastructuur voor hun bedrijfsevenement. Wanneer we naar onze agenda kijken, dan zien we dat daar de volgende maanden telkens 4 tot 5 evenementen van onze partners ingepland staan. En ondertussen blijven de aanvragen binnenkomen. Daar mogen we bijzonder tevreden mee zijn.”

Inspirerende lezingen

STERCK. Hoe kijken jullie terug op de eerste lezingen die jullie organiseerden? En wat staat er nog op de planning?

Anne Michielsen: “Naast de evenementen van partners, organiseerden we inderdaad zelf ook een inspirerende lezing op 17 november en op 26 ­januari. Die avonden sprak auteur, innovatiestrateeg en duurzaamheidsspecialist Stefaan Vandist voor een publiek van 50 geïnteresseerde luisteraars.

Op dat eerste evenement kwamen meteen enthousiaste reacties en zijn er veel goede contacten gelegd tussen de aanwezigen. En daar doen we het uiteraard voor. We zullen elk kwartaal een keynote organiseren. Zo vond er onlangs eentje plaats met LinkedIn-specialist Tom Baeten. Want ook digitaal kunnen bouwprofessionals belangrijke connecties maken van waaruit innovatieve samenwerkingen kunnen ontstaan. Ook Patrick O, de voormalige CEO van Viessman en een absolute duurzaamheidspionier in ons land, staat al op de agenda. Daarnaast zal in maart een volgende interieurdesigner een nieuw ontwerp realiseren voor onze mood box met de producten van onze partners. Ook daar zal de nodige media-aandacht aan gekoppeld worden.”

Waardevolle connecties

STERCK. Zijn er in The Hive op die korte tijd al goede contacten gelegd tussen bouwspecialisten onderling en tussen professionals en particulieren?

Patrick De Cour: “We merken dat de mensen die de weg naar The Hive 2320 vinden, niet zomaar even langskomen. Integendeel, ze nemen hun tijd, laten zich goed informeren en blijven om te praten en te netwerken. Ook de particulieren die hier de eerste zaterdag van de maand over de vloer komen, hebben oprechte interesse. Van hen horen we dat ons concept een enorme meerwaarde biedt. En dat resulteert dan weer in offerteaanvragen. Bovendien zien we dat zowel professionals en particulieren regelmatig naar hier komen voor een specifiek product maar uiteindelijk ook een offerte laten maken voor andere oplossingen. Dat toont dat The Hive echt werkt. We willen iedereen dan ook graag uitnodigen op onze volgende evenementen. Mensen die op de hoogte willen blijven kunnen zich via de website inschrijven op onze nieuwsbrief.”

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels