Bedrijfsevents omtoveren tot totaalspektakel
Filip Corne Solico

Bedrijfsevents omtoveren tot totaalspektakel

Bedrijfsprofiel - Solico

Als je tijdens een evenement regelmatig ‘ooh’s’ en ‘aah’s’ uit het publiek hoort opstijgen, weet je dat je op audiovisueel vlak een voltreffer hebt gescoord. Die kans is des te groter voor wie met Solico in zee gaat. De specialist in originele concepten rond audiovisuele totaalbelevingen slaagt er met een creatieve aanpak in om telkens voor dat tikkeltje extra te zorgen.

Filip Corne stond 28 jaar geleden aan de wieg van Solico. “We mogen zeggen dat we een pionier zijn geweest in de professionalisering van de sector. In de verhuur van installaties en technische ondersteuning van en voor events hebben we een versnelling hoger geschakeld door echt meerwaarde te bieden.”

Dat hoge serviceniveau kan Solico zeker garanderen als het in een zo vroeg mogelijk stadium bij de voorbereiding van een (bedrijfs)evenement is betrokken. “Vaak heeft de klant sowieso wel een aantal wensen, maar kan hij zich visueel moeilijk voorstellen wat hij mag verwachten.

Logisch, want de organisatie van zo’n event behoort niet tot zijn kernactiviteiten. Door de eerste meeting te organiseren op de site waar het event zal doorgaan, kunnen wij ons meteen een goed beeld van de mogelijkheden vormen. Door specifieke suggesties te doen en onze ideeën uit te leggen, weet de klant hoe alles eruit zal zien, wat meteen voor een gevoel van opluchting zorgt. Dat vertrouwen groeit nog als we dit met visuele renders ondersteunen.”

Tijdens de audiovisuele show van de recente opening van de nieuwe zeesluis in Terneuzen, sprongen de diensten van Solico zelfs in het oog van koning Filip en koning Willem-Alexander (Nederland).

Allesomvattende service

Mede dankzij een aantal gerichte overnames beschikt Solico over een erg uitgebreid aanbod aan klank-, beeld- en lichtapparatuur. “Ons eigen team, ondersteund door ervaren freelancers, staat zelf in voor de opbouw van de show, de integrale bediening van alle technische aspecten en de afbouw. Op die manier kan de klant zich volledig richten op zelf genieten van de show en contacten te onderhouden met klanten, leveranciers en/of medewerkers. Dat lukt nog beter op interne beurzen, waar onze collega’s als schakel tussen de fabrikanten en hun klanten fungeren. Ook in de logistieke aankleding van dergelijke evenementen hebben we een karrenvracht aan ervaring opgebouwd.”

Intussen heeft Solico ook een duidelijk afgelijnd plan voor de uitbreiding van de eigen magazijnen en kantoren. “Het is fijn hiervoor te kunnen samenwerken met trouwe klanten, zodat we onze eigen infrastructuur een kwalitatieve upgrade kunnen geven.”

Solico

Onledegoedstraat 81
8800 Roeselare
T. 051 31 28 30

info@solico.be
www.solico.be

 

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels