Echte resultaten boeken vanuit co-creatie
Tom Capelle
& Adriaan Logier
KIXX - Christiaens Projects

Echte resultaten boeken vanuit co-creatie

Testimonial - KIXX - Christiaens Projects

Leadgeneratie omzetten in effectieve verkoop: het klinkt eenvoudig. Toch vraagt het een sterke wisselwerking tussen sales en marketing. Dat blijkt uit de samenwerking tussen het strategische marketingbureau KIXX en projectontwikkelaar Christiaens Projects. “Ons partnership steunt op professionaliteit, vertrouwen en daadkracht”, vertelt Adriaan Logier, commercieel manager bij Christiaens Projects. 

In 2022 schakelde Christiaens Projects KIXX in om de instroom van leads voor een aantal lopende projecten te verhogen. De resultaten volgden snel, waarna de projectontwikkelaar uit Brugge besloot zijn volledige rebranding in handen te geven van het strategische marketingbureau. “KIXX ontwikkelde een nieuw logo en een nieuwe website waarin de landingspagina’s van onze projecten geïntegreerd zijn”, zegt Adriaan Logier, commercieel manager bij Christiaens Projects. “Intussen neemt het marketingbureau de volledige leadgeneratie op zich.”

Voor een vlotte samenwerking zijn verschillende mensen van KIXX en Christiaens Projects betrokken. “Onze projectmanager Kim Fonteyne leidt het operationele luik en staat in nauw contact met Adriaan en Céline Debrabander, verantwoordelijk voor de projectontwikkeling en administratie bij Christiaens Projects. Als salesmanager volg ik alles achter de schermen op”, legt Tom Capelle van KIXX uit. “We werken als een hecht team en dat werpt zijn vruchten af.” 

Online en offline content

Voor elk project voorziet KIXX de online en offline sales- en marketingcontent: de projectnaam, een baseline, de kernboodschap met unieke eigenschappen, een landingspagina met details, locatie en troeven, een brochure, het lastenboek, werfdoeken en -afsluitingen… “Zodra er een nieuw project is, vullen we een gedetailleerde vragenlijst in. Op basis daarvan werkt KIXX een aantal voorstellen uit. Elk project krijgt een uniek DNA”, aldus Adriaan. “Daarnaast voert het team alle campagnes, socialemediaposts en online advertenties uit.”

Gerichte focus

Alle leads komen terecht in het CRM-systeem van Christiaens Projects. “De kwaliteit van onze leads is opmerkelijk verbeterd sinds KIXX dat systeem beheert”, gaat Adriaan verder. “Met zijn kennis over de bouwsector richt het team zich op specifieke doelgroepen per project. Tweewekelijks overlopen we de uitkomst van alle campagnes. Waar nodig stuurt KIXX bij. Per project kennen we zo het effect van onze marketinginspanningen.” 

Het wederzijdse vertrouwen en de wisselwerking tussen beide teams vormen de basis van dit succes. “Om vooruitgang te boeken, moeten sales en marketing op elkaar afgestemd zijn. Kwalitatieve leads genereren is één ding. Als de klant daarmee niet aan de slag gaat, blijven de resultaten uit”, verduidelijkt Tom. “Adriaan volgt elke lead professioneel op en speelt kort op de bal. Zo versterken we samen de verkoop van hun projecten.”

KIXX
kixx-concept.be
Christiaens Projects
christiaens-projects.be

Top5 meest gelezen
    Top5 gedeelde artikels