Een klant die vastzit in een lift en in paniek op de alarmknop duwt. Een installateur die midden in de nacht technische assistentie nodig heeft. Of een multinational die wereldwijd support verwacht, in alle talen en tijdzones. In zulke situaties maakt menselijke tussenkomst het verschil. Geen chatbot of algoritme, wel een medewerker die begrijpt, geruststelt en oplost. Precies dat is de essentie van MD Marketing.
Zaakvoerder Dieter Minjauw leidt vanuit Heule een team van achtentwintig mensen, verspreid over kantoren in België, Spanje en Tunesië. “Onze medewerkers zijn hooggekwalificeerd en gaan altijd een stap verder. Daar ben ik het meest fier op”, zegt hij. MD Marketing ontstond in 2006 vanuit zijn technische achtergrond en groeide uit tot een vaste partner voor helpdesk en ondersteunende diensten. Vandaag draaien ze vijftien tot twintig dossiers per dag, voor klanten in uiteenlopende sectoren: van liftenbouw tot zonne-energie, van logistiek tot alarmsystemen. Sommige opdrachten lopen enkele maanden, andere relaties duren al meer dan achttien jaar.
Mens versus AI
Wat MD Marketing onderscheidt, is de combinatie van technische expertise en empathie. “Wij werken vooral b2b. Installateurs of techniekers komen pas bij ons terecht wanneer ze zelf niet verder raken. Dan heb je geen script nodig, maar iemand die meedenkt en verantwoordelijkheid neemt.”
Een concreet voorbeeld is de liftenbouwer waarvoor MD Marketing de 24/7-helpdesk op zich neemt. “Als ’s nachts iemand vastzit in de lift, moeten wij de juiste techniekers verwittigen, de persoon kalmeren en indien nodig de brandweer inschakelen. Soms gaat het om iemand met gezondheidsproblemen, waarbij we vanop afstand de airco kunnen activeren om hem rustig te houden. Dat kan geen artificiële intelligentie (AI) vervangen.”
Ook voor de derde grootste omvormerfabrikant ter wereld speelt MD Marketing een sleutelrol. Hun medewerkers beantwoorden supportvragen uit Canada, Amerika, Europa en Australië, van zes uur ’s morgens tot drie uur ’s nachts, in alle mogelijke talen. Daarnaast nemen ze voor andere klanten de planning van onderhoud, de coördinatie van koerierdiensten of de opvolging van onkosten op zich.
Fier op medewerkers
De kracht van MD Marketing zit niet enkel in de processen of lage tarieven (vanaf €18 per uur!), maar vooral in de inzet van de mensen. “Onze medewerkers werken niet van negen tot vijf. Als er een probleem is, werken ze desnoods in het weekend om te garanderen dat de klant maandag weer verder kan. Dat hoef ik hen niet te vragen, ze doen dat spontaan.”
In de toekomst zal AI ongetwijfeld meer ondersteunende taken opnemen, maar de kern blijft menselijk. “Klanten willen iemand die luistert, geruststelt en creatief oplossingen vindt. Dat is ons handelsmerk, en dat zal geen enkele robot ooit kunnen vervangen”, besluit Dieter.
MD Marketing
Gullegemsestraat 66
8501 Heule
M. 0484 72 91 16