Als internationale transportspeler weet Van Heugten Transport als geen ander hoe belangrijk een waterdichte logistieke planning is. Het familiebedrijf uit Scherpenzeel (Nederland) rijdt met circa honderd vrachtwagens dagelijks door West- en Zuid-Europa. Voor de ondersteuning van hun operationele processen vertrouwt Van Heugten al jaren op Navitrans, partner in gespecialiseerde software voor transport-, warehouse- en forwardingmanagement.
Van Heugten Transport werkt al sinds 2009 met Navitrans. “Het platform Navitrans had ons al veel opgeleverd: correcte orderverwerking, duidelijke registratie van servicelevels, overzicht in onze processen”, vertelt Marcel van den Kuil, Sales Manager bij Van Heugten. “De versie die we gebruiken, wordt binnenkort niet meer ondersteund. Toen wisten we: dit is het moment om niet alleen technisch, maar ook strategisch een stap vooruit te zetten.”
Van Heugten koos bewust voor een volledige herimplementatie in plaats van een klassieke upgrade. Van den Kuil: “We zijn sterk gegroeid en zaten tegen onze limieten aan. Door de implementatie van Navitrans op het platform Microsoft Business Central Online, combineren we nu TMS, WMS en het onderhoud van ons wagenpark in één systeem. Het nieuwe platform biedt ons een intuïtieve interface met een geavanceerd grafisch planbord, waardoor het gebruiksvriendelijk is voor alle medewerkers. Gestandaardiseerde API's (Application Programming Interfaces) vereenvoudigen de integratie met klanten, leveranciers en partners, wat kosten verlaagt en het concurrentievoordeel vergroot. Zo leggen we de basis voor verdere groei, met minder fouten en meer controle.”
Samen op de baan
Mark Flapper, Sales & Customer Engagement Manager bij Navitrans, bevestigt: “De keuze van Van Heugten voor een volledige herimplementatie toont visie. Ze hertekenden hun processen en stemden die af op de toekomst. Door helemaal opnieuw te starten, haal je het maximale uit Business Central. Zo vermijd je overbodig maatwerk en bouw je futureproof verder op de standaardfunctionaliteiten.”
De consultants van Navitrans speelden daarin een sleutelrol. “Hun mensen zijn hier echt aanwezig, staan met de voeten in de klei en worden als het ware onderdeel van je team. Cees van Os is wekelijks bij ons op locatie. Hij kent de transportwereld en spreekt onze taal. Ook andere consultants denken met ons mee. Ze vertalen onze wensen naar het systeem en zijn altijd bereikbaar voor overleg”, aldus van den Kuil.
Van Heugten kijkt intussen vol vertrouwen naar de toekomst. Met het nieuwe platform, een online klantenportaal en live dashboards wil het bedrijf zijn klanten nog sneller en transparanter informeren. “Voor ons is automatisering geen doel op zich, maar een manier om onze dienstverlening te versterken. Door Navitrans verzetten we met hetzelfde team meer werk en helpen we onze klanten nog beter.”
Van Heugten Transport
vanheugtentransport.eu
Navitrans
navitrans.eu