Een strategische visie, meedenken met de klant en transparante communicatie. Dat is waar zowel accountantskantoor Sinacco als marketing- en communicatieagency Say Hey voor staan. Ook al zijn ze actief in verschillende sectoren, de synergie tussen beiden is duidelijk vanaf het eerste moment.
Naast de gekende boekhouddiensten, staat Sinacco kmo’s bij met advies en begeleiding op maat. Oprichter Jürgen Sinnaeve doet dit samen met zijn team van negentien dossierbeheerders, aangestuurd door managing partners Eveline Cardoen en Annelore Boddin. “We focussen op een nauw contact met klanten om hen te begeleiden en voorstellen te doen om hun groei te optimaliseren”, licht Jürgen toe.
Net die persoonlijke band en proactieve houding apprecieert het strategische communicatiebureau Say Hey. Het bedrijf werd 21 jaar geleden opgericht en heeft een twintigtal mensen in dienst. “We onderscheiden ons door te meten wat de impact van communicatie betekent voor een bedrijf”, vertelt medevennoot Dennis Vieren. “Zo combineren we het creatieve en strategische luik van communicatie met digital performance.”
Transparant communiceren en snel schakelen
Met een duidelijke match in ambities en waarden zitten Sinacco en Say Hey op dezelfde golflengte. “Sinacco denkt mee over hoe je een bedrijf goed runt en gezond laat groeien”, zegt Marleen Vandamme, medevennoot bij Say Hey.
“We voelen ons geen nummer. Ze kennen ons en kijken verder dan de cijfers. Bovendien goochelen ze niet met allerlei termen, maar geven ze een duidelijk antwoord op al onze vragen.”
Dat toonde Sinacco onder meer toen Say Hey in 2023 met WIT Fotografie samensmolt. “Eveline begeleidde het hele proces. Ze luisterde naar wat we wilden bereiken en reikte verschillende opties aan”, legt Dennis uit. “We groeiden de voorbije jaren zeer snel en zijn ook Trends Gazelle. Toch zijn we realistisch en moeten we in de huidige economische en geopolitieke situatie snel kunnen schakelen. Sinacco gaat daarin mee. Veel accountants maken cijfers op, maar slechts enkelen vertalen dat naar een visie en doelen.” Eveline: “Dat is hoe we meerwaarde en groei creëren voor de ondernemer. De cijfers vertellen niet het volledige verhaal. Ze zijn de kern om opportuniteiten te definiëren op maat van het bedrijf en wie er werkt.”
Samen verder groeien
Intussen verloopt de marketing van Sinacco via Say Hey. Een logische keuze. “Bij Say Hey doen we een beroep op een ervaren team met veel inhouse kennis”, zegt Jürgen. “De vennoten zijn nauw betrokken en nemen hun knowhow uit de groei van het bedrijf mee in trajecten met klanten. Zo komen ze vernieuwend uit de hoek. Zowel op creatief als op technisch vlak. Voor mij is Say Hey de stap die een bedrijf moet zetten om verder te groeien.”
Say Hey
sayhey.be
Sinacco
sinacco.be